Chytré hlavy nestačí: sociálně-emoční schopnosti českých žáků - analýza šetření
Chytré hlavy nestačí: sociálně-emoční schopnosti českých žáků - Policy Brief od IDEA
Zdroj: Wolters Kluwer ČR - portál Řízení školy
Autoři: Miroslava Federičová a Daniel Münich, CERGE-EI, společné pracoviště UK a EKÚ AV ČR
V rámci mezinárodního šetření PISA 2022 byla poprvé analyzována úroveň sociálně-emočních schopností patnáctiletých žáků. Tyto schopnosti byly hodnoceny sebehodnocením, nikoli testováním. Pod sociálně-emočními schopnostmi si můžeme představit např. trpělivost, vytrvalost, zvídavost, cílevědomost, ovládání emocí, odolnost vůči stresu, spolupráci, asertivitu a altruismus. Na rozdíl od výsledků ve funkčních gramotnostech nedosáhli čeští žáci v sociálně-emočních schopnostech příznivých výsledků. Tento výsledek je znepokojivý, neboť sociálně-emoční kompetence mají zásadní vliv na úspěšnost ve studiu a v životě...
Plné znění článku na stránkách portálu Řízení školy ZDE