Webinář "Vývoj poznávání, citového a sociálního života v předškolním věku" - MUDr. Fr. Koukolík

Webinář "Vývoj poznávání, citového a sociálního života v předškolním věku" - MUDr. Fr. Koukolík

Středa, 14. 9. 2022 at 18:00 - 20:00

-

Webináře

Společnost pro vzdělávání Infra zve na další z cyklu webinářů "Večery s odborníky", tentokrát na téma "Vývoj poznávání, citového a sociálního života v předškolním věku".

Lektor: MUDr. František Koukolík, DrSc.

Anotace:
Vývoj poznávání, citového a sociálního života v dětském věku má genetické a neurobiologické pozadí. Ovlivňuje ho zevní prostředí počínaje čtyřiceti nitroděložními týdny. Vzájemné vztahy genů, mozku s prostředí popisuje bio-psycho-sociální model. Poznávací funkce, emotivita a sociální adaptace se vyvíjejí mimořádně rychle.

Nejmenší děti, které ještě nemluví, vědí daleko víc, než si umíme představit. Tří až čtyřměsíční děti jsou s to tvořit pojmové kategorie. Pětiměsíční děti rozlišují mezi fyzikálně možnou a nemožnou událostí. Vývoj emotivity lze sledovat od narození.V prvních týdnech života lze rozlišit jednoduchou empatii. Mezi 36–42. měsícem je vyzrálá teorie mysli neboli mentalizace. U dětí, které ještě nemluví, lze prokázat prvky morálního rozhodování.

Pro emoční a sociální vývoj je klíčový styl vazby k matce, nejčastějšímu poskytovateli primární péče. Rozlišuje se bezpečný, vyhýbavý, úzkostný a desorganizovaný styl. Jsou rozlišitelné jednoduchým experimentem. Poznáte je ve škole. Ovlivňují celoživotně.

Více informací a přihlášení na stránkách společnosti Infra ZDE