VCVS ČR zve na seminář "Specifika komunikace s mladistvým klientem".
Anotace:
Každá komunikace má svá specifika a tento vzdělávací program se zaměřuje na základní problematiku při komunikaci s mladistvým klientem a seznamuje účastníky se zásadami komunikace a se zvládáním obtížných situací při spolupráci s klientem. Současně učí účastníky jak vést rozhovor jako základní nástroj své práce.
Z programu:
Základy rozhovoru a jednání s klientem
1. Období dospívání z hlediska vývojové psychologie:
- stadia dospívání
- 8 fází dle Ericksona,
- stádium dospívání a proměny identity,
- získání emocionální nezávislosti na dospělých - seperace,
- osvojení sociálně odpovědného chování,
- vytvoření hodnotového systému (kým v životě budu).
2. Komunikace v dospívání.
3. Kontakt a komunikace s klientem.
4. Empatická vyjádření - empatická reakce.
5. Kontakt - úvod.
Specifická komunikace s mladistvým klientem:
1. Specifika komunikace s mladistvým klientem a obtížné situace s klientem (agresivní klient, nemotivovaný, duševní onemocnění, intoxikovaný).
2. Neefektivní techniky a efektivní techniky.
3. Rozhovor - "dobré otázky" (na zakázku, na orientaci v problému, na zdroje a minulé úspěchy, na zázrak, otázky orientované na řešení, výhody změny). Biografická práce s dospívajícím, otázky, příklady vhodných okruhů a otázek, otázky na přátele a rodinu - situace, kde prokázali odvahu, kazuistika, tvorba otázek, hypotetizování.
4. Desatero (nejen pro rodiče při komunikaci s dospívajícím.
5. Specifické metody - podpora komunikace (práce s životní linií, kreativní techniky, genogramy, Ostrov rodiny, mapy rodiny, dohody, škálování, práce s životní linií (časovou osou).
6. Specifická témat/problematika v komunikaci s mladistvými klienty (drogy, dedprese, suicidum, agrese, manipulace, motivace, mlčení, manipulace, psychóza).
7. Závěr - rekapitulace, reflexe.
Více informací a přihlášení na stránkách VCVS ČR ZDE